شادی و غم

جمعه بی حوصله توی یک خونه به هم ریخته که جرات وارد شدن به هیچ سوراخیش رو ندارم منو به سمت فیلمی که شب قبل از جلوی یک همبر گر فروشی خریدم میبره.
فیلم بخت پریشان یا گناه ستارگان ما یا
The Fault in Our Stars
فیلم یک کم کند شروع میشه. بازیها هم اول فیلم ،خیلی جذاب نیستند 
سوژه اصلی فیلم یک دختر سرطانیه به نام هزل 
اما از وقتی ژانر عاشقانه فیلم شروع میشه شادی و غم به صورت یک در میون به سراغتون میان.
دیالوگهای روون، هوشمندانه ، و پر از امید اونم نه امید الکی که اصولا یک بیمار سرطانی دیگه جایی برای گول زدن خودش نداره .مواجهه با واقعیت بیداد میکنه پذیرفتن خود شخصیتها، از مادر دختر گرفته تا دوست پسرش همه و همه آدم رو بدجوری تکون میده 
فیلم اینقدر دلنشین پیش میره که تو صحنه اوج فیلم که تو تا عاشق به هم میرسن میشه فقط اشک ریخت یک طعم مخلوطی از شادی و غم که من تا حالا نچشیده بودم همون وسط گریه هاتون هیزل دختر اصلی فیلم یک دیالوگای پر از امیدی میگه که به گریتون خندتون میگیره 
"تو تمام فیلم فکر کردم این دختر چه جوری میخواد دوستشو ببوسه با اون لوله توی بینیش و تو اون صحنه فقط میتونید گریه کنید نفستون رو مثل نفس نقش اول حبس کنید که بعد از اولین بوسه میگه بازم نمیتونم نفس بکشم و لوله رو به جای اول برمیگردونه "
توی فیلم یک زوج عاشق دیگه هستن که یکیشون سرطان داره. کد عاشقانشون واسه هم اینه که مرتب میگن "واسه همیشه "یک کنایه ای از همیشه با هم بودنه 
ود ر دومین صحنه فیلم از هم جدا میشن 
و زوج اصلی کد عاشقانشون "ok"هست که کنایه ای از خوب و روبراه بودنه و بالا و پایین فیلم به شما نشون میده که میتونه گاهی اوقات هیچ چیزی "ok"نباشه 
تلاش برای رسیدن به آرزو ها وبرنامه ریزی منطقی برای لذت بردن از همون لحظه هایی که در اختیار داریم تم اصلی فیلمه

نمیدونم هر چی بود خیلی به دلم نشست دوست دارم یک بار دیگه بببینم و بعضی جملاتشو مرتب واسه خودم تکرار کنم

بیشتر ازین نمی گم همینقدر بگم که اکثر دیالوگهاش شنیدنیه اکثر صحنه هاش دیدنیه و یک گریه با حال خوب مهمونتون میکنه

حال جمعه من که خوب شد امیدوارم حال همیشه شما خوب باشه 
کارگردان: Josh Boone

فیلمنامه:

Scott Neustadter
Michael H. Weber

بازیگران:

Shailene Woodley
Ansel Elgort
Nat Wolff
Laura Dern

بر اساس رمانی به همین اسم نوشته ی John Green

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.